TAUSHETSPLIKT OG ETISKE RETNINGSLINJER
Dine opplysninger og innholdet av samtaler mellom klient og terapeut er beskyttet av taushetsplikt.
Som Gestaltterapeut, -coach og veileder er vi underlagt etiske retningslinjer av våre respektive profesjonsorgansiasjoner:
- GPO (Gestaltpraktiseende i organisasjoner)
- NGF (Norsk Gestaltterapeutforening)
- EAGT (European Association for Gestalt Therapy)
PERSONVERNSERKLÆRING
Behandling av personopplysninger hos Terapeutene og Coachene i fellesskapet Sandvika Terapi & Coaching. Janne Grohn (org.nr. 928 228 568), Gry Widerberg (org. nr. 999 032 486) og Ada Elisabeth Haugerud Lofstad (org. nr.979 423 756 ) er ansvarlige for lagring og behandling av personopplysninger i sine respektive virksomheter.
Disse er Behandlingsansvarlig for:
- Coacheer og Klienter.
- Personer som mottar veiledning.
- Oppdragsgivere.
- Kontaktpersoner hos kunder og leverandører.
Eksempler på behandlingsaktiviteter er:
- Registrere nye klienter.
- Føre klientnotater i forbindelse med konsultasjoner.
- Avtale timer.
- Fakturering.
Personopplysninger som behandles og lagres er:
- Alminnelige personopplysninger som navn og fødselsdato.
- Kontaktdetaljer som e-post og telefonnummer.
- I tillegg: eventuelt navn og kontaktinformasjon til nærmeste pårørende.
Alle behandlingsaktiviteter har et lovlig behandlingsgrunnlag, for eksempel:
- Å overholde avtalen med klienter.
- Å overholde en rettslig forpliktelse virksomheten er underlagt, for eksempel lagring på grunn av lovbestemte regler for regnskapsmessige forhold.
- Å ivareta virksomhetens berettigede interesser, for eksempel for å forsvare et rettskrav. NB: Navn og kontaktinformasjon til pårørende oppgis kun hvis klienten ønsker det, og lagres kun for å kunne varsle pårørende ved plutselig, akutt sykdom som måtte inntreffe under en time.
Enkeltpersoner (klienter) kan til enhver tid:
- Trekke tilbake samtykket til behandlingsaktiviteter som er basert på samtykke.
- Få innsyn i sine personopplysninger og kopi av journal og andre personopplysninger.
- Endre sine personopplysninger.
- Be om sletting av sine personopplysninger.
- Avslutte avtaleforholdet. Lagringstid for personopplysninger Virksomheten oppbevarer personopplysninger så lenge det er nødvendig for å oppfylle behandlingsformålet. I utgangspunktet slettes data når et avtaleforhold avsluttes. Lovbestemte regler, for eksempel knyttet til lagring for regnskapsmessige formål, og andre rettslige forpliktelser kan gjøre det nødvendig å lagre personopplysninger i lengre tid. Fortsatt lagring kan også skje når det er nødvendig for å ivareta virksomhetens berettigede interesser, som for eksempel å gjøre gjeldende eller forsvare rettskrav.
Informasjonssikkerhet:
Beskyttelse av personopplysninger er av stor betydning for virksomheten og det sørges til enhver tid for at personopplysninger er beskyttet mot utilsiktet endring, sletting eller utlevering til uautoriserte parter.
Overføring av personopplysninger:
Virksomheten kan utlevere personopplysninger (navn, epost og eventuelt telefonnummer og/eller adresse) til databehandlere som utfører tjenester for virksomheten. Databehandlerne vil kun bruke personopplysningene til det formålet de ble samlet inn for og for å utføre tjenestene for virksomheten. Utlevering av personopplysninger til myndigheter forekommer kun i henhold til lov og gjeldende regelverk. Annen utlevering skjer kun etter skriftlig instruks og samtykke fra den registrerte.
Virksomheten bruker følgende databehandlere:
- Fiken.no og tripletex for kunderegister, økonomi og regnskap.
- EasyPractice.net for lagring av kontaktinformasjon og klientnotater og online booking av timeavtaler.
- Whereby.com og Confere.com/no for online coaching og terapi.
Bruk av informasjonskapsler:
Virksomheten bruker ikke informasjonskapsler (cookies) på sine nettsider.
Klagerett:
Dersom du mener at virksomhetens behandling av personopplysninger er i strid med relevante personvernbestemmelser har du rett til å sende inn en skriftlig klage til virksomheten direkte, Datatilsynet eller annen relevant tilsynsmyndighet.
Kontaktinformasjon:
Du kan ta kontakt på
epost coaching@jannegrohn.com eller telefon +47 40641410 epost Gry@Widerberg.no eller telefon +47 92809729 epost ada.elisabeth@me.com eller telefon +47 90843969
BETALING, ENDRING OG AVBESTILLING AV AVTALER
Betaling gjøres for hver time, enten via bankterminal, Vipps, kontant mot kvittering eller faktura.
Timepris ved avtaleinngåelse. Prisene kan reguleres med 3 måneders varsel.
Avbestilling eller endring av en avtale kan gjøres inntil 24 timer før den finner sted. Timer avbestilit senere enn 24 timer før avtalt tid må betales i sin helhet.